سلام ، به سایت زیست روانکار پویا خوش آمدید.

اهمیت دانش بنیان ها در توسعه محصولات فناورانه و زیستی

اهمیت دانش بنیان ها در توسعه محصولات فناورانه و زیستی

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در اصفهان گفت: شرکت های دانش بنیان علاوه بر توجه به نیاز داخلی و صرفه جویی در ذخایر ارزی، توجه ویژه ای نیز به صادرات محصولات فناورانه و زیستی خود نیز دارد.

امیرعباس خشکه ئی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان با توجه به شناخت تکنولوژی روز دنیا و نیز نحوه ی رسیدن به آن می توانند در برطرف کردن نیازمندی های فناورانه ی صنایع فولادی گامی هدفمند داشته باشند.

وی افزود: در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با توجه به وجود کارگروه های فولادی و همچنین حضور انجمن آهن و فولاد ایران، بستر مناسبی برای افزایش همکاری در بومی سازی نیازهای صنایع فولادی وجود دارد که نیازمند بهبود و تقویت ارتباط های دو طرفه است.

مدیرعامل شرکت زیست روانکار پویا بیان داشت:  شرکت زیست روانکار پویا در زمینه ی تولید انواع روغن و روانکار، شوینده، پوشش و افزودنی های صنعتی زیستی توانسته با تولید روانکارهای زیستی ویژه که به دلیل تحریم ها به کشور وارد نمی شده است، نیاز فناورانه کشور در این صنایع را برطرف سازد.

اهمیت دانش بنیان ها در توسعه صنایع و خودکفایی

وی با اشاره به اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان بر محور تحقیق و توسعه قرار دارد، تصریح کرد: این شرکت ها می توانند در کنار تأمین محصولات و خدمات مورد نیاز، با پیش بینی نیازهای فناورانه به وسیله ی ایده پردازی و اجرای آن ها کمک شایانی به بهبود عملکرد و توسعه خط های فولادی نیز در آینده کنند. برای این منظور برگزاری نشست و بازدیدهای متناوب میان شرکت های دانش بنیان و فولاد مبارکه که پیشرو در استفاده از تکنولوژی های به روز هستند، می تواند سبب پیشبرد و توسعه اهداف فناورانه شود.

خشکه ئی اضافه کرد: با توجه به انقلاب صنعتی چهارم و کمرنگ شدن خطوط تکنولوژی میان صنایع، استفاده از زیست فناوری، نانو و هوش مصنوعی در صنایع فولادی می تواند اثرات مثبتی در رشد این صنایع داشته باشد. در این راستا تولید فولاد سبز که در آن از هیدروژن به جای سوخت های فسیلی استفاده می شود یکی از برنامه هایی است که برخی از شرکت های آلمانی تا سال 2025 به دنبال اجرایی کردن آن هستند.

اهمیت دانش بنیان ها در جلوگیری از واردات و توسعه صادرات و ارزآوری

وی با اشاره به ظرفیت شرکت های دانش بنیان در بومی سازی نیاز صنایع فولادی گفت: می توان از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در مسیر بومی سازی استفاده کرد.  به این منظور شرکت زیست روانکار با انجام تحقیقات متمرکز بر ساخت روانکارهای زیستی که پیشتر واردات آن به دلیل تحریم ها و همچنین هزینه های زیاد در مقایسه با روانکارهای مرسوم انجام نمی گرفت، موفق به طراحی و بومی سازی کامل آن با استفاده از مواد داخلی شد و هزینه آن را در مقایسه با روانکارهای مشابه آلمانی و آمریکایی به نصف تا یک سوم تقلیل داد. همچنین شرکت زیست روانکار توانسته است در زمینه تولید شوینده های خاص صنایع فولادی با تکنولوزی زیستی و یونی نیز محصولات فناورانه ای را ارائه دهد که سبب شده از مواد وارداتی خطرناک مانند فنل که مشکلات زیست محیطی نیز به همراه دارد، استفاده نشود.

وی افزود: این شرکت دانش بنیان در کنار توجه به نیاز داخلی و صرفه جویی در ذخایر ارزی، توجه ویژه ای نیز به صادرات محصولات فناورانه و زیستی خود نیز دارد تا در کنار توسعه تکنولوژی بتواند از چرخش مالی 4 میلیارد دلاری این بازار برای ارزآوری کشور استفاده کند.

منبع خبر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.